본문 바로가기
카테고리 없음

Offline shopping at home?... A large shopping mall has entered the house.

by 경금연 2023. 12. 23.
반응형

Offline shopping at home?... A large shopping mall has entered the house.

One-stop life apartments, where you can engage in activities such as shopping, hobbies, education, and relaxation, all in an apartment complex are popular.
Modern people dream of a ‘one-stop life’… Is this possible in the real world?

Apartments that can realize a ‘one-stop life’ as they are comprised of various facilities such as food and beverage, rest, culture, shopping, academies, hospitals, etc. within the complex can be said to be a revolution in residential culture and are highly preferred by consumers.

Representative examples include ‘Mecenatpolis (Mall)’ in Seogyo-dong, Mapo-gu, Seoul, which is an extension of the Hongik University commercial district, and ‘L City The Sharp (Mall)’, which has emerged as a representative attraction in Haeundae-gu, Busan. This place has become a local attraction visited not only by residents but also by outsiders as commerce, culture, and leisure facilities come together.

‘Mecenatpolis’ is a high-rise residential and commercial complex, and the lower floors are home to Homeplus, Lotte Cinema, and Shinhan Play Square Dream Hall. As many cultural and exhibition spaces have been secured, it has become possible to enjoy not only shopping but also cultural and leisure activities at the same time.

‘L City The Sharp’ is a high-rise residential complex built right behind Haeundae Beach in Busan. This place has large-scale commercial and cultural facilities, a water park, and an observatory.
‘Quality of life’ comes first… Apartment prices are next!!

Thanks to the convenient residential environment, apartments equipped with large-scale commercial and cultural facilities are in strong demand and are being sold at a higher price than the surrounding market price.

A 241㎡C type exclusively for ‘Galleria Foret’ in Seongsu-dong, Seongdong-gu, Seoul was sold for 10 billion won (27th floor) in August this year. This is the third highest price among apartments traded this year.

The ‘Pangyo Prugio Grand Bleu’ in Pangyo New Town and the ‘Gwanggyo Jungheung S Class’ in Gwanggyo New Town are frequently traded at prices exceeding billions of won. These apartments have been renowned as the most expensive apartments in the region (Seongnam, Suwon) for several years.
Ramen with large-scale commercial and cultural facilities... ‘Lotto’ even in the sales market
The creation of a landmark-level commercial complex that represents the region is also considered a strength in the sales market.

‘Lotte Castle Eastfall’, built by Lotte Engineering & Construction in Jayang-dong, Gwangjin-gu, Seoul, became the complex with the largest number of subscription accounts in Seoul this year. At the time of first-priority subscription, a whopping 41,344 people flocked to recruit 420 households, recording an average competition rate of 98.44 to 1. Various commercial and cultural facilities, including hotels, district offices, and movie theaters, are scheduled to be expanded here.

Last year, the average competition rate for first place for ‘Dongtan Station Dietre’ sold by Daebang Construction in Dongtan New Town 2 was 809.08 units. This is the highest competition rate ever in the sales market. A large-scale commercial facility will also be built here, and a multiplex theater will be installed on the basement floor.
‘Collaboration’ between housing, commerce and culture… Appears in Cheongju-si, Chungcheongbuk-do and Paju-si, Gyeonggi-do

At the end of this year, a large-scale complex combining housing, commerce, and culture in Cheongju-si, North Chungcheong Province is the ‘Cheongju Dongil Highville Park Lane Complex 2’, built by Dong-il Construction in Gaesin 2 Urban Development Zone, Cheongju-si, Chungcheongbuk-do. It will be built with 2 underground floors and 29 above-ground floors, 8 buildings with a total of 800 households (exclusive area of 84㎡, 114㎡), and together with the one complex right next door (800 households), it will form a brand town with a total of 1,600 households.

The biggest strength of ‘Cheongju Dongil Highville Park Lane’ is that a large street mall will be built within the complex. The street mall's area (contract) is approximately 20,000 m2, the size of three soccer fields. Here, you can enjoy shopping, culture, and leisure activities all in one stop.

The street mall is decorated with three main concepts: Young Culture, Daily Life, and Parkside. ‘Young Culture Zone’ is a zone immediately adjacent to Chungbuk National University, and its main target audience is young generation college students and faculty. The ‘Daily Life Zone’ is comprised of commercial facilities that are closely related to the daily lives of apartment residents, while the ‘Park Side Zone’ utilizes natural design elements that blend in with the surrounding background in connection with neighborhood parks and nearby walking trails. The model home is scheduled to open in December in Mochung-dong, Seowon-gu, Cheongju-si, Chungcheongbuk-do.

‘Hillstate the Unjeong’, which Hyundai Engineering & Construction is building in Unjeong-si, Paju-si, Gyeonggi-do, is also planning to provide various conveniences to residents by expanding commercial and cultural facilities. This complex will be built with a total of 13 buildings, from 5 underground floors to 49 above-ground floors, with a total of 3,413 units, including 744 apartments and 2,669 residential officetels. ‘Starfield Village’, a community commercial facility, is scheduled to be built here. It will be built on the 1st to 4th floors above ground and will be fully equipped with entertainment, education, and play facilities. In addition, ‘CGV’ and ‘Jongno M School’ are also scheduled to open within the complex.